Reje Øjne

Fremgangsmåde:

1. Monter et stykke tape ca. 30 cm rund om arkitektlampen eller på en hyllekant.

2. Tag linen og vikle den 15 gange rundt om en dvd videofilm på den lange måde den er ca. 40 cm hele vejen rundt, hold sammen på de 15 liner og klip dem alle over, hold dem så på en lineal og mål 5 cm af og klip dem alle over igen, sådan bliver du ved til du har klippe dem alle i 5 cm stykker du får ca. 120 stk. liner på 5 cm.

3. Tænd et stearinlys og tag en line på 5 cm og nærm dig stille og roligt flammen fra siden lige så den smelter i enden og danne et lille hoved som perlen ikke kan få igennem øget.

4. Held nogle perler ud ved siden af stearinlyset de kan nu fisks op med ende af linen.

5. Brug din Hard Head Clear pinselen og pinsel line i den brændte ende hvor perlen skal side og henover perlen så der er lak både inden i perlehullet og henover perlen, dup nu perlen af på penslens skaft, så der kun er den lak der lige dækker perlen.

6. Hæng nu perlen op på dobbelttapen så perlehovedet vender nedad lad dem tørre ca. 2 timer.

Sådan laver du hurtigt en masse reje øjne som er flotte hver gang du kan vælge alle de farver perler du vil.

Du kan også i den brændte ende på linen duppe den med en eks. sort permanent markerings pind inden man kommer perlen på så vil øget få en sort profil så det er bare at lege lidt med det.

Jeg har lavet en lille film som viser hvordan de laves så kik og prøv selv.

Materialer til brug for fremstilling af Reje Øjne:

Fyrfadslys
• Loon Outdoors Hard Head Clear
           loon
• Line ” PENN International 0,45 mm 13,55 kg EPIS145-OB Ocean Blue 1154247”
 line
• Perler 2,7 mm